Monday, June 22, 2009

MONEY VS LUV..I CHOSE MONEY!!

Bukan susah nak susah bukan senang nak senang. Hmm..nk susah memang senang nk senang memang susah..klau nk senang di mase depan kena la rjin n susah payah sikit time mude ni. Oit..nape tiba2 ckp psl susah senang ni??

Smlm tgk 3R topic pasif income. Cmne nk cari income tmbahan yg x memerlukn kite peruntukkan mase n tenaga yg banyak. Actually mcm2 bleh wat cume kite kena kreatif n identify pe yg kite bleh wat utk generate side income.

Bagi yg stok tangan seni 2 memang best la bleh lukis2 ke jahit baju ke. Stok pandai masak bleh la jual kek ke kueh ke ape ke..org sekarang kan memang gile dengan cup cakes yg kiut miut stok x sampi hati nk makan coz kiut sangat..stok b4 makan akn amik pic cup cakes 2 banyak2 wat knangan. Bg stok yg tangan keras cm kayu, reti masak megi n lauk pauk yg berunsurkan telur je (cm aku hikhik) pe bnde nk jual ni weh???

*2-2 jari telunjuk letak kat dahi* ~ ~ tgh pikir la konon2nye…

Well..actually memang aku de 1 pasif income ni. Kawan baik aku yg introduce tapi aku baru je berjinak2 ngan benda alah 2. So nk bagitau pun cam x best coz hasilnye x nampak sangat lagi. Kalau dah nampak hasilnye baru la diwar2kan ke seantero dunia huhu. So watpe nk pening2 cari pasif income lagi kn dah de 1?? Ish mane leh…manusia ni kn fitrahnye x pernah cukup ngan pe yg ade x pernah puas hati so xkan nk settle ngan yg 2 je. Nk la jgak cari lubang lain. Cari duit banyak2 x dose knkn?

Ting! ~ ~ mentol menyala..konon2 dh de idea la 2.

Haaaaa….pe kate aku offer khidmat kaunseling??!!?? Aku selalu djadikan tempat mengadu kawan2. mcm2 hal dieorg ngadu..pasal cintan, family, kerje, life, kadang2 nk berak pn ngadu kat aku wawawa…

Ish cam penat je nk kaunseling orang ni..24 jam dengar prob orang. Pas2 kalau nasihat aku 2 hampeh xleh pkai..mesti dieorang xnk bayar kan..x terjamin income aku kalau cmni..

*2-2 jari telunjuk letak kat dahi* ~ ~ tengah pikir pe lagi kepakaran yg aku ade. 10 mnt pas2 x jmpe2 gak..memang sah 2 jelah kepakaran aku. Sedih idup jadi orang yg xde bakat terpendam ni waaa!

4 org dah komen:

i'M nO oNe said...

i choose money too..
hak2..=p

sang kegelapan said...

duit x kekal..walaupun korang leh beli ape saje bende tapi ia xkn kekal lame..keikhlasan lebih penting..kalu xde duit skalipn, hubungan akan sampai ke hujung nyawa..duit??ape ade pada duit??gambar agong?nilai?perjuangan?peperangan?
kemaksiatan?kecelaruan hidup?kemewahan?simpati? dan yang terakhir..duit itu kematian..

aisha said...

sang gelap:
oittt...btul gak 2 kn..trase cm materialistik lak..tp ape la erti idup klu xde duit knkn? having said dat..sy akn kekal materialistik hikhik

sang kegelapan said...

erti hidup tetap ade tanpa duit..erti hidup yang sbena hnya beribadat kepada Allah dik..dulu duit2 ni semua xde pn..ape2 perdagangan juz gune sistem barter je..duit ni ciptaan manusia..sedangkan manusia ciptaan Allah kan..ehemmm..pndpt jela..kalu nk pilih duit gak nk wat cane..huhuhu