Wednesday, June 24, 2009

LUNCH + DINNER = ? (JAWAB LA KLU KORANG PNDAI)

Semalam keluar ngan pie lagi. Teman die mkn n cari barang sikit. Tempat pilihan kteorg ialah Plaza Damas. Pie ni kan..1 perangai dia yg aku x suka is (actually banyak perangai dia yg aku x suka n this 1 of them la huhu) dia suka skip lunch. Bukan sebab dia busy ngan keje, bukan sebab dia kena rushing kejar dateline, bukan sebab dia pokai takda duit nak makan. Habis 2 sebab ape?? Sebabbbb.....dia malas. Yup. 2je sebab dia x lunch.

Selalunya dia akan mintak aku teman dia jln2 cari pasal pas keje. So as usual pas keje dia datang amik aku. Selalunya pukul 5 lebih dia dah tercongok tunggu aku ngan muka kebulur.

*****scene dlm kete*****

Pie: Sha..kita lapa gile la..
Aku: Saba la jap lagi ko mkn la puas2
Pie: Perut ni mcm pedih gile..adoii x larat la..
Aku: Ko ni kan..kat opis tadi mkn la biskut ke ape ke lapik prut dlu
Pie: Mana ada biskut2 kat opis..
Aku: Beli la sayang oi..buat back up kalau x lunch
Pie: Ok..nanti lpas mkn kita gi beli tau
Aku: Orait bebeh..

Sampai Damas kteorg order. Pie mkn ngan lahapnya. Hilang semua keayuan dan keanggunan dia yg memang ada 5% je 2 hikhik. Ish..xla pie ni comel tau kalau tengok mesti geram. Nak snap pic ngan dia tapi dia ni camera shy. Ngada2. Nyampah. Pas habis mkn, order dessert lak. Licin. Aku salute dia sebab mempunyai badan yg kurus tapi nafsu mkn mcm bonzer dangdut Mawar Biru. Habis je kteorg pn brangkat masuk supermarket cari kudap-kudapan pie.

*****scene dlm supermarket*****

Aku: Weh beli la famous amos sedap gile ni!
Pie: Tak nak la..beli yg fresh baked lagi sedap kot..
Aku:Ok..how bout chocolate? Kit kat? Cadbury? Choki2?
Pie: Ala..mcm x sesuai je mkn chocolate ni semua kat opis..
Aku: Haaa...beli keropok la. Potato chips?
Pie: Mcm x sedap je sha...
Aku: Habis 2 ko nak beli ape ni weh?
Pie: Entah..kenyang la. Rasa nak termuntah lak tengok makanan ni banyak2..
Aku: *senyap*

Right at that moment..aku belajar utk terima hakikat hidup aku. Bahawasanya aku kena selalu teman pie gi mkn pas keje. There's no way out. X kesah la pie..what friends for right?? Tapi kan..on 2nd thought..bila kita teman ko mkn 2..kalau dapat ko blanja kita mkn lg la kita rela nak teman ko. Everyday pun x kesa! *wink*

2 org dah komen:

Unknown said...

ajaklah kita makan lain kali k...tak de kawan kat KL ni

Rara said...

sayang i miss..ko bt apa skrg?ko jht tk bls aku..