Sunday, July 26, 2009

HATI AKU YG SAKIT. BIAR LA AKU UBAT SENDIRI

Nak buat ape2 bia ikhlas. Kalau x ikhlas jgn buat. Kalau memaksa diri untuk ikhlas dengan harapan kita akan dihargai dek keikhlasan tu..harapan jela wehhhh...

Kalau rasa geram, rasa diri kita tidak dihargai, perasaan kita dipijak2 maka marah la. Nak mengamuk pun takpe. Jangan simpan. Makan dalam wehhh.. Bukan ape..konon aku nak jadi seorg perempuan yg understanding, yg x suka nak kecoh2, nak jd seorg perempuan cool la..

Tapi aku tewas...tewas dengan perasaan x puas hati. Rasa sangat x adil. Xleh blah tul..

Bila perasaan ketidakpuasan hati dan geram bersarang di hati, rasa moody je. Ikhlas2 ni dah xde dalam kepala otak. Asyik nak cari pasal. Konon cuba nak bagitau.."x perasan ke aku ni lain macam je? tanya la ape yg x kena? ape salah anda?"

Haihh..perempuan ni complicated sangat ke? Susah sangat ke nak paham? Lelaki pun complicated jugak tau..

Ape2 pun..lessons learned. Lain kali kalau x hepy pasal sumting..cakap. Kalau x puas hati..cakap. Kalau rasa diri ini dikotak katik..cakap.

Tapi!!!

Tak kan la sume benda nak cakap kot? Common sense pun nak cakap gak? Xleh pikir sendiri ke?

Adoiii...otak aku sangat biol sekarang. Normally, im not like diz k... Kenapa la nak pening2 kepala pikir benda2 sengal camni? Sangat x suka susah hati pasal lelaki. Sangat x suka pening2 kepala pasal lelaki. Sooo..not me k! (jangan marah kaum lelaki sekalian. aku tgh meluahkan perasaan ni so biasa la kalau emo2 sikit..ok ok..emo2 banyak)

So..nak buat ape ni? Buat ape lg..buat bodo jela..hati aku yg sakit, hati aku yg luka..biar la aku yg pujuk sendiri. Biar la aku yg bawak pegi hospital sendiri. Biar la aku yg bagi makan ubat. Nak harapkan si peluka, si penyakit 2 ubatkan? Harapan wehhh...

Oh hati..lekas la sembuh..jangan overdos sudah la k..

I forgive but i won't forget. Bukan dendam..xde niat pun nak dendam. Tapi itu la aku..







10 org dah komen:

mamai said...

tu dah ada ubat ker lom kalau tak ada aku tolong belikan.

buksn masalh complicated or tidak msalahnya tidak mahu memahami

aisha said...

ntah la mamai...im lost:(

♪ cik katak ♪ said...

alololo... sha..~ awk mrh sapa tue??? biasalah... kadg2 org x kan faham apa yg kita rasa..~ so.. kalo rasa sumthing wrong... better ckp je... mmg menda 2 sakit.. but at last.. kita relieved..~

aisha said...

klu ckp pn sakit gak katak ku..
mcm mncurah air ke daun keladi..
mcm bsuh bontot kuali..arang ilang tp x putih pn..

♥ Amatullah ♥ said...

Jadikanlah Al-Quran sbg pengobatnya!!! Salam ukhuwah fillah dari Kota Rasul ukty...

Anonymous said...

hye aisha..
add ija pny facebook ekk..
ble share2 n visit2 our pet..
hehehehe

Granny Hani said...

i sense some anger here..lots of anger..sabar k. kalau akak boleh sabar adik sya pun boleh gak kan???

rara n jaja said...

ermm..juz be urself...so kalu xpuas ari ke bebel je...biar bernanah telinga orang 2...hoho

aisha said...

hani:
thx kak hani..tp skrg dh xya tolerate ol his nonsense anymore. oh n d best part kn..kite x benci die pn..dh maafkn sumenye..watpe nk emo lme2 knkn?

rara:
2la psl..syik nk hepykn org..kite sape nk hepykn lak?

RABUN said...

baca komik leh merawat luka..try ahhh...